2012. október 27., szombat

Virtualbox linux natív képernyő felbontáshoz szükséges lehet

Kijött a Xubuntu 12.10 is az Ubuntu 12.10 megjelenésével egyidőben!

Mivel úgy látszik még mindig ismerkedek a linux-okkal, és most már nem annyira biztos, hogy a Debian mellett fogom letenni a voksom, ezért feltoltam egy Virtualbox-os virtuális gépre a Xubuntu legújabb változtatát.
De telepítés után és a Virtualbox Integrációs Szolgáltatások feltelepítése után nem ismerte fel a monitorom teljes felbontását, és teljes képernyős módban is max. 1024x768-as felbontás tudott maximum!

Megoldás:
Némi keresgélés után találtam ezt a blog bejegyzést (biztos sok egyéb helyen is van megoldás):

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1880909

Három csomagot kell telepíteni, ha még nem lennének a rendszerben:
  • virtualbox-guest-dkms - ez a virtualbox "quest-additions"-el már felmászott korábban
  • virtualbox-guest-utils - személy szerint ez nem volt telepítve nálam
  • virtualbox-guest-x11 - ezzel is rendelkeztem már, úgy mint az első csomaggal

Nekem  ez nálam megoldotta a problémát, valószínű mindenki másnál is meg fogja! Valamint ha jól sejtem, akkor az Ubuntu család összes tagjánál is ugyanezeket kell telepíteni, ha gond lenne (Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu, Edubuntu, stb...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése